کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی طی روز‌های آینده (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب
سرخط خبرها

اگر می‌خواهید شب‌ها راحت بخوابید، این خوراکی‌ها را نخورید!

  • کد خبر: ۸۷۴۲۶
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
اگر می‌خواهید شب‌ها راحت بخوابید، این خوراکی‌ها را نخورید!
خوراکی‌هایی که آخر شب می‌خوریم به راحتی می‌توانند موجب بی‌خوابی و بدخوابی ما در طول شب شوند. این خوراکی‌ها را بشناسیم تا خواب بهتری داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، شب زمانی است که بدن برای استراحت و انجام برخی از وظایف که در طول روز امکان‌پذیر نیست، آماده می‌شود. از این رو، اگر مواد غذایی بیش از حد سنگین بخورید، با اختلال در سوخت و ساز بدن و هورمون‌هایی که مسئول به خواب بردن شما هستند، مواجه خواهید شد.

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.  
این مطلب را تا انتها بخوانید و با چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید، آشنا شوید.

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزو غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.
این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

اگر می‌خواهید شب‌ها راحت بخوابید، این خوراکی‌ها را نخورید!

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

اگر می‌خواهید شب‌ها راحت بخوابید، این خوراکی‌ها را نخورید!

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.
از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->